söndag, februari 22, 2009

Grattis Nina - Årets Företagerska!


Nina Ottosson med sitt företag Zoo Active Products vann titeln Årets Företagerska, och eftersom hon var min personliga favorit kan jag inte vara annat än glad fast det inte blev jag som stod där med blommorna och checken på scenen! Nina var verkligen den som var mest värd att vinna, och jag är väldigt nöjd med att jag sa det till henne också, INNAN juryn meddelat vem som vann :-) Jag är helt uppriktig när jag säger att det hade känts orättvist om juryn hade valt t ex mig istället!
Nina har uppfunnit en serie produkter som aktiverar hundar (och även andra djur). Hennes produkter har valts till Pet Product of the Year i England och hon exporterar till 25 länder! Men det har tagit många år och mycket slit att komma så långt. Ninas tacktal handlade mycket om att inte ge upp, och att inte förakta idéer som kanske inte är så tekniska. En bra idé behöver inte vara tekniskt komplicerad!
Det blev en fantastisk kväll, med champagne och mingel och massor av roliga och spännande kontakter. Förra årets vinnare Lingon & Blåbär var där, och jag fick en lång pratstund med dem, supertrevliga tjejer som är störst i Sverige på hemförsäljning. Kanske något för oss också?

Inga kommentarer: