måndag, juni 01, 2009

Blåmesens ungar ger hals

Det första jag gör varje morgon är att slå på TV:n och kolla läget i min fågelholk med inbyggd webbkamera. Fågelholken är uppsatt i en björk några meter från vårt hus, och det går en kabel från holken rätt in i vår TV. Blåmesparet började bygga sitt bo i holken runt den 24e april. Så här såg det ut i morse! Ungarna växer och är nuy hyfsat gulliga, och piper intensivt när maten närmar sig. Jag räknar och räknar men kommer bara till 9 st, fast det var 11 ägg. Mamman (eller är det kanske pappan också?) städar frenetiskt genom att böka under ungarna och ta med sig skräp ut.

2 kommentarer:

carolin sa...

hej. är det du som har hand om tävlingen inne på lifestone där man skickar in en bild på sitt barn &skriver namnet. jag gjorde det för att vara med och tävla om avnjutningen för maj månad men som pågår nu. men ni har inte satt in den :( Mvh Carolin

Anonym sa...

Hej! Det kan dröja någon vecka innan bilden publiceras, men längre ska det inte ta. Sen har man 30 dagar på sig att samla röster. Jag kan inte svara vad som har hänt med just din bild utan att veta lite fler detaljer (ditt kundnr o barnets namn). Maila till marita@lifestone.com så kan hon hjälpa dig!