torsdag, maj 10, 2007

Nu är det nära - Mammasmycken!


Vi har hållit på hela våren med att "förstöra silver". Dvs prova, börja om, testa, börja om, gjuta, börja om osv osv. Från början kom idén i ett brev från en kund: "Kan ni inte tillverka ett smycke med min bebis avtryck i miniatyr, så att jag alltid kan ha henne nära även när vi inte är tillsammans?" Vem kan motstå en sådan utmaning? Inte jag i alla fall. Det måste gå, på något sätt!!

Naturligtvis går det, med dagens teknik, att förminska ett handavtryck och göra en miniavgjutning i silver. Frågan är bara hur, och vad priset blir!

Snart, snart kan vi presentera en hel kollektion underbara silversmycken, både med och utan mini-avtryck. Mammasmycket, Pappasmycket, Mammamedaljen...

Idag, på min 57e födelsedag, kan jag inte låta bli att visa några smakprov på vad vi jobbar med!



1 kommentar:

amalia sa...

Vilka jättefina smycken!! Jag vill absolut ha både Salmas o Aliahs porträtt som medaljong. Jag har aldrig sett något sådant innan, det är verkligen otroligt kul att ha ett sånt unikt smycke. Kul också att ha för barnet när det blir vuxet!