tisdag, mars 03, 2009

Morgongäst hos Radio Väst!


Här rattar Karin på Radio Väst i Uddevalla morgonsändningen. Det är verkligen häftigt vilka möjligheter modern teknik ger. Ett proffsigt och samkört team på 2 personer är allt som behövs! En journalist som sköter studion med teknik, musik, prat och allt, och en journalist som sticker ut på bygden när det händer något. Det är annat än när jag gick ut Journalisthögskolan 1971 och ingen ens hade mobiltelefon...
Jag var alltså morgonens gäst och fick på några minuter bl a redogöra för:
1. Vad mitt jobb betyder för mig.
2. Hur det känns att kallas kvinnlig företagare och inte bara företagare.
3. Vad Kvinnodagen betyder för mig
Aaaah...jag hade behövt en timme!!!
Men jag fick i alla fall sagt hur viktigt jag tycker det är att det finns kvinnliga förebilder, och att kvinnor måste hjälpa varandra. Och så citerade jag USA:s första kvinnliga utrikesminister Madeleine Albright: "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varann."
Så det kanske inte blev så illa ändå.
Den som vill kan lyssna igen, via den här länken. Klicka på klockslaget 7.30 - 08.00 Själva intervjun börjar ungefär 7.40.

http://www.sr.se/webbradio/?type=broadcast&Id=1627547&BroadcastDate=&IsBlock=1

Inga kommentarer: