måndag, maj 25, 2009

Dagens glädjeämnen: Charlotte Perrelli och mina blåmesar!

Plötsligt igår hade vi 7 ggr så många besökare på hemsidan mot vad vi brukar! Mysteriet var snabbt löst, när jag gjorde dagens "Hemläxa" (dvs snabbgenomgång av ett 10-tal mammabloggar som jag gör varje morgon). Det visar sig att Charlotte Perrelli och hennes syster har gjort färgavtryck på sina barn, och förevigat det på bloggen, med bilder och allt! www.charlotteperrelli.chic.se

Ibland blir man glad, även på en måndag!

Fast jag är glad idag ändå, kan man vara annat när syrenerna blommar och djuren får ungar? I min webfågelholk kryllar det, nu har de fått dun på kroppen och är inte lika fula. Föräldrarna flyger in och ut med mat flera gånger i minuten.
Här kommer en liten film som jag tog också! Webkameran sitter alltså i locket till en fågelholk som vi satt upp i en björk utanför huset. Sen går kablarna från blåmesarnas familjeliv direkt in i vår TV. Snacka om dokusåpa!

Inga kommentarer: