onsdag, april 11, 2007

LifeStone är en svensk idé från början!




Ibland frågar någon hur, eller var, jag hittade LifeStone. Den som frågar tror att jag har någon slags licens från England eller USA. Men LifeStone började i mitt kök på Flatön för mer än 10 år sedan. Då fanns ingenting liknande alls på marknaden, utom de gipsavgjutningar som man gjorde själv på dagis eller öppna förskolan.


Eftersom vi tillverkar varje avgjutning för hand här på Flatön, eller i glashyttan i Småland, blir den förstås ganska dyr. Men eftersom vi är stolta över vårt hantverk och noggranna med kvaliten, blir den också väldigt fin, faktiskt ett riktigt konsthantverk. Vi lämnar ju också en ovillkorlig garanti - är du inte nöjd får du pengarna tillbaka.


(Vad händer om du inte är nöjd med din "billiga" gör-det-själv-avgjutning? Köper du en till och försöker igen?)


Förra året fick jag ett pris från Företagarna och Orust Kommun som jag är omåttligt stolt över: Årets Företagare. För mig blev det en bekräftelse på att min affärsidé med LifeStone håller. Vi skall ge mammor och pappor ett minne för livet från den första babytiden. En hantverksprodukt av hög kvalitet som håller i generationer och som väcker minnen och varma känslor .


Inga kommentarer: